uppfödningen


Maskrosen's kaninuppfödning
Vi föder upp Lejon - och Teddykaniner
startade 8 april 2010

Intresse:
Om ni har intresse för kaniner och skulle vilja ha en/till så ring elr skriv i gästboken så kan jag skriva upp dig i kölistan ! MVH// Emma

TRYCK på länken för att komma till gästbok !
http://www3.olzzon.com/g/g.php?a=samp;i=g32-11905-b4

onsdag 11 augusti 2010

Lite ''om'' köp !

Tingning och Köp


Jag ser hällst att kaninungarna tingas först vid 3 veckors ålder, men är du speciellt intresserad av en unge är det okej att kontakta mig ändå. Ungarna kostar runt 500:-, vill du tinga en kanin gör du det genom att betala 200:- av det fulla priset, skulle du sen ångra dig och inte längre vilja ha kaninen får du inte tillbax handpengen. Denna regel är satt för att folk inte ska boka upp en kanin utan att ha tänkt igenom köpet ordentligt.

Samtidigt så förhindrar man ju att andra seriösa köpare får chansen till att tinga just den kaninen.
När du mejlar om en kaninunge, skriv gärna kontakt uppgifter, detta för att jag vill veta vart mina små hamnar.
När kaninungen är 8 veckor betalas resten av summan och du tar då hem kaninen.
När du köper kaninen medföljer

*Härstamningsbevis
*Övergångs foder
*Skötselråd

Kaninen kommer att ha

*Klippta klor
*Päls översedd
*Bettfelskontrolerad

Ansvar

Kom ihåg att du tar på dig ett ansvar när du köper ett djur. Se till att du har en bur till din nya kanin innan du tar med den hem. En kanin måste ha mat, vatten, kärlek och tid. Så om du jobbar mycket eller inte är hema ofta så råder jag dig att inte skaffa kanin för djurets bästa. Du måste alltid ha föreldrarnas godkännande om du är under 18 år.



Transport

Ibland så har jag möjlioghet att erbjuda transport med att vi kan mötas upp halv vägen var och transporten kostar 150 kr


Kaninungar

Kaninungrna är redo att flytta vid 8 veckors ålder.
Bilder läggs ut så fort så möjligt. Ni kan tinga när dom är 3 veckor.
Om man där emot har bokat i förväg på en kull är det okej att tinga vid 2 veckor,
efter det så är det först till kvarn som gäller.
Jag säljer endast till folk som vet att dom har tid för djuret.
Mina kaniner säljs inte som reptil mat eller liknande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar